Çözümlerimiz

Trafik Mühendisliği

Önemli gayrimenkul projeleri öncesinde potansiyel ulaşım sorunlarının belirlenmesinde, önemli turizm alışveriş ve konut projelerinin ulaşım ağları ile bütünleştirilmesinde etkileşim
analizi çalışmaları önemli katkılar sağlar. ÖNCÜ tarafından geliştirilen Trafik Etkileşim Analizleri,
uluslararası trafik mühendisliği yöntemleri kullanılarak yapılmakta, yerel yönetimler, kredilendirme kuruluşları ve yabancı yatırımcılar tarafından öngörülen standartlara uygun olarak hazırlanmaktadır. Türkiye'nin en büyük gayrimenkul yatırımlarının etkileşim analizleri objektif ve profesyonel bir şekilde İSBAK tarafından yapılmıştır. Doğru bir etki analizi, yeni trafik yükleri getiren tesislerin doğru biçimlenmesinde ve özel ya da kamu yatırımlarının yeni fırsatlara dönüştürülmesinde yardımcı bir güçtür.

 

 

Kimler faydalanmalı:
• Karışık Kullanımlı (Mixed-Use) Gayrimenkul Yatırımları,
• Turizm ve Eğlence Merkezi Yatırımları,
• Alışveriş Merkezleri (AVM),
• Konut ve Ofis Projeleri,
• Tünel, Çevre Yolu, Toplu Ulaşım (Metro ve BRT) Projeleri.

Trafik Etki Analizi kapsamındaki çalışmalar:

• Yol kesimi ve kavşak noktalarında trafik sayımı,
• Toplu taşım durakları ve istasyonlarda yaya-yolcu sayımı,
• Otopark ihtiyaç belirleme ve modelleme,
• Hedef yılı için senaryo bazlı seyahat ataması ve erişim planlama,
• Hacim/Kapasite (V/C), Kavşak Kullanım Oranı (ICU), Hizmet Seviyesi (LOS), Sinyal Optimizasyonu, Önce/Sonra Analizi ve Seyahat Süresi (Travel Time), Gecikme (Delay) raporları,
• Uzman trafik mühendisliği yazılımları ile (HCS, Transmodeler, Vissim, Sychro) makro ve mikro-simülasyon,
• Gelecekte problemli kavşak, yol, katlı kavşak, giriş/çıkış noktalarında geometrik düzenleme ve uygulama projeleri,
• Yönetici ve tesis yatırımcısı için karşılaştırmalı karar verme, değerlendirme ve öneri proje raporları.

Referans çalışmalardan bazıları:

• AVRASYA TÜNELİ (ISRTC) Trafik Etki Analizi,
• ZORLU CENTER Zincirlikuyu Trafik Etkileşim Analizi,
• SURYAPI EXEN TANTAVİ Trafik Etki Analizi ve ACIBADEM AKASYA PROJESİ Trafik Etkileşim Analizi,
• İBB 2004/2008 KARAYOLU ULAŞIM YATIRIMLARI Değerlendirme Çalışması,
• BAYRAMPAŞA ALIŞVERİŞ VADİSİ (Ora İstanbul, Forum İstanbul, Mega Center) Ulaşım Etki Analizi,
• MASLAK ALARKO AKTARMA MERKEZİ Modelleme Çalışması,
• ZEYTİNBURNU AKTARMA MERKEZİ ve Turizm Kompleksi Etkileşim Analizi.


Trafik İyileştirme Çalışmaları

Şehirlerin gelişimine paralel olarak artan motorlu taşıt trafiği ve hareketlilik ile kent merkezlerinde oluşmaya başlayan trafik sıkışıklıklarının ve kapasite darboğazlarının tanımlanarak, yaşanan sorunları geri dönülmez hale gelmeden çözecek trafik mühendisliği çözüm ve önerilerinin geliştirilmesi amacıyla;
• Mevcut ulaşım altyapısının detaylı bir şekilde incelenmesi,
• Kentiçi ulaşımda yaşanan sorunların ve yetersizliklerin tespit edilmesi,
- Anayol kesitleri ve kavşaklarda trafik sayım çalışmalarının yapılması,
- Yol ağının irdelenmesi ve kavşaklarda gecikme sürelerinin, kavşak kapasite kullanım oranlarının ve hizmet seviyelerinin analiz edilmesi,
• Mevcut yol ağının simülasyon programları yardımıyla irdelenmesi,
• Kısa vadede uygulanacak trafik düzenlemelerinin yapılması,
- Kentiçi Trafik Dolaşım Şemasının düzenlenmesi,
- Kavşaklarda ve yolağı üzerinde geometrik düzenlemelerin yapılması,
- Yaya alanlarının düzenlenmesi,
- Yatay-düşey işaretlemelerin yapılması,
- Otopark politikalarının oluşturulması ve otoparkların düzenlenmesi,
- Sinyalize edilecek kavşakların projelendirilmesi,
- Toplu Taşıma sistemi düzenleme çalışmalarının yapılması,
• Yapılan düzenlemelerin simülasyon programı yardımıyla irdelenmesi çalışmaları yapılmaktadır.



 

 

 

 

 

Sinyal Optimizasyonu

Amaç:

Kavşaklardaki taşıt başına düşen gecikme süresi ve durma sayılarının iyileştirilmesi amacıyla giden araç kümeleri için yeşil açıklıkların (bant genişliği) maksimize edilmesi amacıyla yapılmaktadır.


Faydaları:
• Seyahat sürelerinde iyileştirme sağlanması,
• Taşıt başına düşen gecikme miktarlarının azalması,
• Durma sayılarının azalması,
• Yakıt tüketiminin azalması,
• Emisyon değerlerindeki iyileştirmelerden dolayı çevreye olan katkıları,
• Taşıtların daha güvenli bir şeklide seyahat etmesinin sağlanması.

Çalışmanın Aşamaları:
• Anayol kesitleri ve kavşaklarda trafik sayım çalışmalarının yapılması ve zirve saatlerinin tespit
edilmesi,
• Kavşak analizlerinin yapılması,
• Kavşakların ve yolağının simülasyon programları ile irdelenmesi,
• Kavşaklar ve arterler üzerinde geometrik düzenlemelerin yapılması,
• Trafik Mühendisliği programları yardımıyla sinyal koordinasyonunun yapılması,
• Sinyal Koordinasyonunun simülasyon programları yardımıyla irdelenmesi,
• Arazide ince ayarların yapılması,
• Koordinasyonun faydalarının önce-sonra çalışmaları ile değerlendirilmesi.

Toplu Taşıma Sistemi Planlama Çalışması

Nüfusları ve araç sayıları hızla artan şehirlerde trafik sorunun çözümü tüm
dünyada toplu taşıma sistemlerinin desteklenmesi yoluyla aranmaktadır.
Bunu için şehirlerin hızlı, konforlu ve entegre toplu taşıma sistemine sahip
olmaları gerekmektedir.

Bu çerçevede;
• Genel toplu taşıma planlaması,
• Güzergah belirleme,
• Hat optimizasyonu,
• Aktarma merkezleri planlaması,
• Sinyalizasyon destekli toplu taşıma önceliği sağlanması,
• Toplu taşıma (durak) bilgilendirme sistemleri kurulması,
• Toplu taşıma odaklı otopark planlaması,
• Daha cazip bir toplu taşıma sistemi için imaj çalışmaları,
• Yeni toplu taşıma sistemleri fizilibilite etütleri,
...gibi çözümler ile daha yaşanabilir şehirlerin planlamasında destek
olmaktayız..

 















Ulaşım Ana Planı

Şehirlerde arazi kullanım yapılarında doğan trafik talebinin türel ve bölgesel dağılımının detaylı olarak incelendiği ve tüm ulaşım türlerini kapsayan mevcut durum ve gelecek projeksiyonlarını yer aldığı ulaşım ana planı çercevesinde;
• Arazi kullanım verileri,
• Nüfus sayım bilgileri,
• Hane ve yol üzeri anketleri,
• Kontrol amaçlı trafik sayımları,
• Toplu taşıma alt yapı ve talep bilgileri

gibi kentin ulaşım talebini etkileyen bilgiler yardımıyla ulaşım
ana planı çerçevesinde aşağıdaki hizmetleri sunmaktayız:

• Ulaşım yol ağını ve toplanan tüm bilgileri kapsayan ulaşım
modelleri oluşturulması,
• Mevcut ulaşım talebinin tahmini ve gelecek projeksiyonu,
• Arazi kullanım,
• Ulaşım talebi ilişkisinin saptanması,
• Orta ve uzun vadede yatırım programlarının belirlenmesi,
• Kısa vadede trafik iyileştirme önerilerini getirilmesi.

Ulaşım Modelleme ve Simulasyon Çalışması:

Ulaşım Planlama ve Trafik Mühendisliği analizlerinde kullanılan araçlar yardımıyla trafik mevcut yol ağı durumu ve lokal ve bölgesel ölçekli trafik düzenleme neticesinde yeni oluşacak trafik durumunun analiz edilmesi ve animasyon desteği ile görselleştirilmesi sağlanmaktadır.
Bu çerçevede aşağıdaki hizmetleri sunmaktayız:
• Makroskopik simülasyon (kaba benzetim) araçları yardımıyla bölge ve kent ölçeğinde trafik modellemesi,
• Mikroskopik simülasyon (ince benzetim) araçları yardımıyla kavşak ve bölge ölçeğinde tekil araç
hareketlerini inceleyen trafik modellemesi,
• Optimizasyon araçları yardımıyla kavşak ve arter ölçeğinde sinyalizasyon sistemlerinin modellenmesi
• Coğrafi bilgi sistemleri (CBS) yardımıyla kentin tüm ulaşım alt yapı bilgilerinin yer aldığı ulaşım bilgi sistemi modelleri.
 

Trafik Yönetim Sistemi İçin Coğrafi Bilgi Sistemleri (GIS / CBS)

Coğrafi Bilgi Sistemleri; mekansal verinin depolanması, görüntülenmesi, yönetilmesi ve modellenmesi için analiz, sorgulama gibi yöntemler içeren bir karar-destek aracıdır.

Her türlü veriyi birbirleriyle ve coğrafi konumlarıyla ilişkilendirerek hem bilgisayar ortamında, hem mobil olarak hem de baskı şeklinde sunmak, tekrar kullanılabilir şekilde veritabanında (dB) şekillendirmek mümkündür.

Bu kapsamda;
• ÖNCÜ her türlü trafik ve ulaşım projelerinde Coğrafi Bilgi Sistemleri ile diğer sistemlerle uyumlu kent bilgi sistemleri ile entegre edilebilir, altyapı ve üstyapı donanımlarını en iyi şekilde analiz edebilen bir trafik yönetim bilgi sistemi kullanmaktadır.
• Ulaşım ve trafik projeleri için süreklilik, anlık bilgiye ulaşma ve güncelleme GIS ile yapılabilmektedir.
• Kullanılan ve hazırlanan veriler veritabanında tutularak analizi kolaylıkla yapılabilir, diğer yazılımlarla ilişkilendirilebilir ve güncellenebilir.
• Toplanan ve kullanılan konumsal trafik ve ulaşım verilerini Kent Bilgi Sistemleri ile entegre ederek sorgulama ve analiz kolayca yapılabilmektedir.
• GIS tabanlı veriler diğer Junction Manager (JMX) gibi yazılımlarla ilişkilendirilerek eş zamanlı kavşak durum analizleri yapılabilmektedir.
• Sinyalize kavşaklarda altyapı ve üstyapı donanımları güncelleme, analiz ve sorgulamaları yapılabilir.
• Trafik yönetiminde kullanılmak üzere gerektiğinde güncel trafik bilgilerinin de bulunduğu sayısal altlıklar, trafik sayımları ile GIS tabanlı haritalar oluşturulmaktadır.
• Trafik yönetiminde kullanılan ITS telematiklerinin konumsal bilgilerinin sağlanması ya da yer tespitlerinin yapılmasında coğrafi bilgi sistemleri karar destek aracı olarak kullanılmaktadır.
 












 

İletişim Bilgilerimiz
Telefon
(0216) 537 01 23
(0216) 537 01 24
(0216) 537 01 25
Fax
(0216) 537 01 26
E-Mail
info@oncuguvenlik.com.tr


Bizden Haberler
- Yeni sitemizle hizmetinizdeyiz.

- Dünya devlerinden Samsung diafon sistemleri Öncü'de.

- Bizimle çalıştığınızda anlayacaksınız ki önceliğimiz sizin memnuniyetidir.